VIII.2. Felhasználók, jogosultság

VIII.2.1. Felhasználók

Meglévő felhasználóinkat módosíthatjuk, vagy vehetünk föl újat. A felhasználónak a „munkatárs" csoportba kell tartozni, ekkor tudunk bejelentkezési nevet, jelszót, jogokat adni neki. Lehet több felhasználónk különböző névvel, jelszóval, akik akár egyszerre is dolgozhatnak.

Felhasználókat a Beállítások -> Felhasználók menüben módosíthatjuk vagy vehetünk föl újat.

Felhasználókat kezelni csak az a felhasználó (adminisztrátor) tud, aki rendelkezik a „local admin" jogosultsággal. A program indításakor kapott felhasználónév rendelkezik a „local admin" jogosultsággal (ő az adminisztrátor). Felhasználót csak a munkatárs csoportban lévők közül lehet választani.

A menü megnyitása után egy lista jelenik meg, a már felvett felhasználókkal, munkatársakkal.

Ha itt nem találjuk azt a személyt, akit felhasználónak szeretnénk felvenni, akkor két eset lehetséges:

  1. Felhasználóként olyan személyt szeretnénk felvenni, aki már benne van a nyilvántartásunkban (partner).

    A Partnerek - Címtár (vagy Névjegyzék) menüben hozzá kell adni a személyt a munkatárs csoporthoz.

  2. Még nincs a nyilvántartásunkban

    Itt a felhasználók menüben is felvehetjük, ekkor bekerül a partnerek, munkatársak csoportjába is, automatikusan. Kattintsunk új felhasználó gombra:

    Ennek hatására megjelenik az adatbeviteli terület, ahol ki kell tölteni az új felhasználó nevét. Vegyünk fel pl. egy Éva nevű felhasználót, mentés után már megjelenik a felhasználók listájában: