Ariadne kezelői kézikönyv

Katolikus egyházközségi adminisztráció

Szentgyörgyi, Árpád

Szedicomp Kft.

Üdvözöljük!

Amennyiben még csak most kezd ismerkedni az Ariadne programmal javasoljuk, hogy a Túlélő készlet fejezettel kezdjen.

Ajánljuk figyelmébe az általános kezelésről szóló kézikönyvet, amely teljes mélységében tárgyalja a program kezelés olyan technikáit, amelyek a program minden moduljában is azonos. Jelen kézikönyvben a hangsúly az egyházközségi adminisztráció ismertetésén van. Az egyes feladatok végrehajtásához szükséges általános ismeretekre is kitérünk, de csak alap szinten.

A kézikönyv két változatban készül az interaktív böngészésre és a nyomtatásra optimalizálva.

Megjegyzés

A kézikönyv még nem teljes körű, jelenleg is szerkesztés alatt áll.


Tartalom

I. Általános kezelés
II. Túlélő készlet
II.1. Hogy kaphatok segítséget?
II.2. Hogy fogjak neki?
II.2.1. Telepítés
II.3. Hívek nyilvántartása egyszerűen
II.3.1. Új egyházközségi tag felvétele
II.3.2. Egyházközségi tagok megkeresése
II.4. Könyvelési alapok
II.4.1. Pénzügyi alapbeállítások
II.4.2. Alapbizonylatok könyvelése
III. Egyházközségi tagok nyilvántartása
III.1. Egyházközségi tagok adatai
III.2. Egyháztagok műveletei
III.3. Egyháztagok címének kimásolása táblázatkezelőbe
IV. Partner nyilvántartás
V. Pénzügy, könyvelés
V.1. Nyitó pénzmennyiség beállítása
V.2. Könyvelési év
V.2.1. Új év nyitása
V.2.2. Könyvelési időszak beállítása
VI. Stóla nyilvántartás
VI.1. Beállítások
VI.2. Egyszerűsített stóla nyilvántartás
VI.3. Részletes stólanyilvántartás
VI.4. Járandóságok megtekintése és nyomtatása
VII. Anyakönyvek
VII.1. Kereszteltek anyakönyve
VIII. Program beállítások
VIII.1. Egyéni beállítások
VIII.1.1. Nyomtatási beállítások
VIII.1.2. Háttér
IX. Újdonságok
IX.1. 2014.10.31 verzió
IX.1.1. Temetési adatlap
IX.1.2. Temetési adatlap-kötegelt nyomtatás
IX.1.3. Házassági engedély
IX.1.4. Keresztelési adatlap anyakönyvezéshez
IX.1.5. Keresztelési anyakönyvhöz táblázat
IX.1.6. Testvérirat ikon
IX.1.7. Elsőáldozási nyomtatási ikon
IX.2. 2014. évi fejlesztések
IX.2.1. Egyháztagok
IX.2.2. Elhunytak
IX.2.3. Anyakönyvi események
IX.2.4. Iktatás
IX.2.5. Könyvelés
IX.2.6. Számlázás
IX.3. 2013.12.02 verzió
IX.3.1. Egyháztagok
IX.3.2. Pénztárbizonylatok
IX.3.3. Zárszámadás
IX.3.4. Stóla nyilvántartás
IX.3.5. Keresztelések
IX.3.6. Esküvő
IX.3.7. Képviselő testület
IX.3.8. Temető
IX.3.9. Iktatás
IX.3.10. Főkönyvi könyvelés
IX.4. 2013.02.03 verzió
IX.4.1. Egyházközségi tagok
IX.4.2. Stóla nyilvántartás
IX.4.3. Események
IX.4.4. Anyakönyvek
IX.4.5. Partner (és benne az egyháztagok is)
IX.4.6. Iktatás
IX.4.7. Könyvelés
IX.4.8. Pénztárbizonylatok
IX.4.9. Számlázás
IX.4.10. Infrastruktúra
IX.5. 2012.09.06 verzió
IX.5.1. Partner
IX.5.2. Számlázás
IX.5.3. Könyvelés
IX.5.4. Bank
IX.5.5. Valutás változat
IX.5.6. Ingatlan nyilvántartás
IX.5.7. Iktatás
IX.5.8. Anyakönyvi események
IX.6. 2011.12.17 és korábbi verziók
X. Program leltár
X.1. Alap funkciók
X.1.1. Egyháztag alapnyilvántartás
X.1.2. Alap könyvelés
X.1.3. Üzemeltetés
X.1.4. Általános alap kezelési technikák
X.2. Program változatok
X.2.1. Egyházközségi egyszeres könyveléssel
X.2.2. Egyházközségi kettős könyveléssel
X.2.3. Egyházmegyei program
X.2.4. Intézményi program
X.2.5. Alapítványi program
X.3. Egyháztag nyilvántartás
X.3.1. Egyháztag adatainak nyilvántartása
X.3.2. Fénykép csatolás egyháztaghoz
X.3.3. Egyháztag adatbeviteli mód meghatározása
X.3.4. Egyháztagok megjelenítése
X.3.5. Egyháztag keresése
X.3.6. Egyháztag nyomtatások, listák
X.3.7. Többszörösen rögzített egyháztagok összevonása
X.3.8. E-mail küldés
X.3.9. Halálozás rögzítése
X.3.10. Adatátadás már programok felé
X.3.11. Közvetlen adatbevitel egyháztaghoz
X.3.12. Egyéb műveletek
X.4. Könyvelés
X.4.1. Egyszerűsített egyházközségi könyvelés
X.4.2. Egyszeres könyvelés
X.4.3. Pénztárbizonylatok kiállítása
X.4.4. Pénzügyi jelentések
X.4.5. Költségvetés készítés
X.4.6. Számlázás
X.4.7. Kettős könyvelés
X.4.8. Könyvelési beállítások
X.5. Iktatókönyv
X.5.1. Alap iktatókönyvi funkciók
X.5.2. Iktatókönyvi adatok
X.5.3. Elektronikus dokumentum (fájl) kezelés
X.5.4. Irat generálás
X.5.5. E-mail küldés érintetteknek
X.5.6. Feladat kiadás irathoz
X.5.7. Keresés az iktatókönyvben
X.5.8. Adatok exportálása táblázatkezelő programba
X.6. Filiák kezelése
X.6.1. Filiák adatainak felvétele
X.6.2. Egyháztag besorolás
X.6.3. Könyvelés megosztása filiák és anya egyházközség között
X.6.4. Leltár filiánként
X.7. Anyakönyvek, egyházközségi alkalmak
X.7.1. Anyakönyvek
X.7.2. Egyházközségi alkalmak
X.8. Határidő napló
X.8.1. Elvégzésre váró feladatok
X.8.2. Aktuális ügyek
X.9. Leltár
X.9.1. Eszközök
X.9.2. Kölcsönök
X.9.3. Telefon előfizetések
X.10. Általános névjegyzék és partner kezelés
X.10.1. Egyházközségi csoportok
X.10.2. Hittancsoportok
X.10.3. Egyházközségek
X.10.4. Lelkipásztorok
X.10.5. Bankok
X.10.6. Cégek
X.11. Útnyilvántartás
X.11.1. Utak
X.11.2. Távolságok
X.11.3. Útnyilvántartás nyomtatása
X.11.4. Alapadatok
X.12. Partner nyilvántartás
X.12.1. Partner műveletek
X.13. Temető adminisztráció
X.13.1. Sírhelyek
X.13.2. Elhunytak
X.13.3. Sírhely megváltások
X.13.4. Digitális térkép kezelés
X.13.5. Temető nyomtatványok
X.13.6. Temető beállítások
X.14. Általános funkciók
X.14.1. Infrastruktúra
X.14.2. Adat biztonság
X.14.3. Adat hordozás
X.14.4. Program frissítés
X.14.5. Program áttelepítés
X.15. Folyamatban lévő fejlesztések
X.15.1. Telefon flotta
X.15.2. Hirdetési könyv
X.15.3. WEB portál
X.15.4. Bérszámfejtés

I. fejezet - Általános kezelés

Az általános kezelési kézikönyv teljes mélységében tárgyalja a program kezelés olyan technikáit, amelyek a program minden moduljában azonosak. A kézikönyvhöz ide kattintva juthat el.

Az általános kezelés kézikönyv kitér többek között a következőkre:

II. fejezet - Túlélő készlet

Ebben a fejezetben foglaltuk össze az induláskor előforduló leggyakoribb kérdéseket és a válaszokat, azzal a céllal, hogy az első lépéseket megkönnyítsük.

Az itt tárgyalt témákat nem a teljesség igényével mutatjuk be. A kézikönyv további részeiben még részletesen visszatérünk rájuk. Most az a cél, hogy a legfontosabb programrészek és a program általános kezelésének alapjait megismerjék és elsajátítják. Ez utóbbi más programrészeknél is felhasználható lesz, tekintve, hogy az Ariadne egységes kezelőfelületet biztosít a különböző feladatokhoz.

Ahogy a bevezetőben is tettük, itt is ajánljuk figyelmébe az általános kezelésről szóló kézikönyvet, amely teljes mélységében tárgyalja a program kezelés olyan technikáit, amelyek a program minden moduljában is azonos.

II.1. Hogy kaphatok segítséget?

Igyekeztünk a program kezelőfelületét egységesre és könnyen érthetőre kialakítani és itt, illetve magában a programban dokumentálni. Előfordulhat azonban olyan eset, amikor valamire nem találja, vagy nem elég gyorsan találja a megoldást.

Ilyenkor bátran vegye igénybe támogató szolgáltatásunkat. Elérhetők vagyunk az alábbi módokon:

E-mailben:

Telefonon: +36 20 944 5311

Skype: ariadnehu

II.2. Hogy fogjak neki?

Több éves tapasztalat alapján az Ariadne programmal való ismerkedést célszerű az egyházközségi tagok kezelésének megtanulásával kezdeni, majd az alap pénzügyi bizonylatok felvételével folytatni és végül a pénzügyi jelentéseket megtekinteni.

Az említett funkciók a legfontosabb, legtöbbet használt részei a programnak, és gyakorlatilag minden általános kezeléstechnikát meg lehet tanulni a segítségükkel. Ezután a program bármelyik másik részét el tudják kezdeni felfedezni.

Természetesen a programot a használathoz telepíteni szükséges. Kezdjük ezzel.

II.2.1. Telepítés

Ez könnyű: járjon el a program letöltési helyét tartalmazó e-mail szerint. Abban ilyesmi szokott állni:

  • töltse le a programot a megadott címről. Általában a levél szövegében a letöltési hely címére kattintva ez el is indul.

  • a letöltött fájlt indítsa el. Ezt legtöbbször az internet böngésző program automatikusan fel is ajánlja. A biztonsági figyelmeztetések fognak megjelenni, ahol engedélyeznie kell a folytatást. Különben nem fog települni a program.

A telepítés létrehoz ikont az asztalon és a Start gomb alatt. Egy példát mutat a következő ábra:

II.3. Hívek nyilvántartása egyszerűen

A program egyik legfontosabb funkciója a hívek, a programbeli nevén egyházközségi tagok, adatainak nyilvántartása, kezelése.

Az egyházközségi tagok az ún. partnerek speciális alcsoportja. A program szóhasználatával élve mindenki partner, akinek neve van. Általában van címe, telefonszáma is, és lehetnek további adatai, mint pl. honlap, bankszámlaszám, születési dátum, stb.

A partnerek a programban a különböző helyeken bukkannak fel. Fizethetnek be pénzt, lehetnek levél címzettjei, illetve kaphatnak feladatot, rendelkezhetnek sírhely fölött.

Az egyházközségi tagok a partnerek annyira fontos részcsoportja, hogy a program külön ablakot szentel nekik. A partnerekről általában és a további fontos típusairól (munkatársak, plébániák, elhunytak) a Partner nyilvántartás fejezetben szólunk részletesen.

Ebben a fejezetben megismerkedünk

Tipp

Az egyháztagok kezelése során egyúttal meg fogja tanulni a program általános kezelésének alap fogásait. Ezek más modulokban is hasznosak lesznek, mivel az Ariadne egységes kezelői felülettel rendelkezik.

Az egyházközségi tagokkal kapcsolatos műveleteket az Egyháztagok ablakban találja, amelyet a program menüjének Egyházközség tagjai menüpontjával nyithat meg. Az ablak a következő ábrán láthatóhoz hasonló. Az első alkalommal még adatok nélkül, de nem sokára azok is lesznek benne.

II.3.1. Új egyházközségi tag felvétele

Új egyháztag (legalábbis a program számára új) felvételét külön paranccsal kell kezdeményezni. Ezt az ablak gombsorában található Új adat (lásd az ábrán) gombra kattintva tehetjük meg.

Ennek hatására megjelenik az Egyházközségi tagok adatbeviteli ablak (tehát az adatbevitel nem a kiinduló ablakban történik!):

Amint a képen is látható nagyon sok mindent nyilván lehet tartani a hívekről.

Tipp

Elsőre ne akarjunk minden adatot kitölteni, sőt biztos lesz olyan mező, amit soha nem fog használni. Fontos kezelési elve az Ariadnénak, hogy mindenki maga határozhatja meg a kitöltendő adatok körét. Induláskor inkább kevesebb adatot vegyünk fel, minthogy hamar „elunjuk”.

Itt most csak a legfontosabb alapadatokat nézzük át. Részletes leírást megtalálja az Egyházközségi tagok nyilvántartása fejezetben.

Név

A legfontosabb adat, kötelező is kitölteni. A teljes nevet beírhatjuk a Név-adatbevitelre mezőbe vagy szétdarabolhatjuk a Középső név és Kereszt név mezőbe, ahogy a következő ábrák mutatják.

A két változat között árnyalatnyi különbség van csak. Ha valaha szeretné a névsort táblázatkezelő program számára kiexportálni, akkor a második esetben a keresztnevek külön oszlopban fognak megjelenni. Ez is csak akkor lehet fontos, ha pl. Kedves Jenő! jellegű megszólítással szeretne körlevelet készíteni.

A titulust (dr., ifj., stb.) külön mezőbe kell felvenni. Ez megkönnyíti a névsorba állítást a titulustól függetlenül, illetve több titulust is meg lehet adni.

A mező jobb oldalán található nyomógombra (az egér nyíl mutatja az ábrán) kattintva megjelenik a lehetséges értékek listája. Itt kiválasztva a kívánt értéket és alul az OK gombra kattintva, az bekerül a mezőbe.

A titulus értékeit, egy érték kiválasztását és az Ok gombra készített kurzor nyilat mutatja a következő ábra:

Tipp

A listából történő értékválasztás egyrészt gyorsítja az adatbevitelt: nem kell begépelni egy hosszú értéket. (az ifj., és a dr. nem a legjobb példa erre, de még sok helyen fog találkozni ezzel az adatbeviteli móddal, ahol jól jön majd).

Másrészt, nem fogja alkalomról alkalomra másként írni az adatot, pl. egyszer ifj máskor Ifj., ami a tapasztalatok szerint a szabad szöveges kitöltés esetén óhatatlanul előfordul.

Felmerülhet a kérdés, hogy mit kell tenni, ha nem találjuk a kívánt értéket a listában. Erre az Általános kezelői kézikönyv Listás értékkészletű mezők kezelése fejezetében térünk ki.

Külön tárgyaljuk azt az esetet is, ha valakinek több titulusa is van, pl.: özv. dr. Gipsz Jakab

Cím

Következő fontos adat a cím. A cím részeit külön mezőkben kell megadni.

Az egyes mezők kitöltése után az Enter billentyűvel lehet továbbmenni.

A település és az utca értékeit a titulushoz hasonlóan kötött értékek közül kell kiválasztani. Itt az ilyen típusú mezők egy másfajta kezelését fogjuk megismerni.

  • Irányítószám: szabadon kitölthető. A már említett Enter billentyű lenyomásával lehet továbblépni a település mezőbe.

    Ha az irányítószámhoz tartozó település már szerepel a települések listájában, akkor azzal kitölti a program a település mezőt.

  • Település: ha az irányítószám alapján nem tudta a program kitölteni a település nevét és elkezdjük gépelni, akkor a második betű után a program megpróbálja megtalálni a települések listájában. Amennyiben sikerült, kiegészíti a begépelt szöveget. Ha eltalálta, akkor az Enter billentyű lenyomásával kell elfogadni és továbblépni az utca mezőre.

    Ha nem a kívánt érték jelenik meg, akkor tovább lehet gépelni a nevet. A program újra próbálkozik:

    Ha most már jó, akkor Enter, egyébként folytassa a gépelést. Ha már nem lehet találatra számítani, akkor pirosra vált a begépelt szöveg. Ilyenkor fejezzük be a település nevét:

    Ezután lenyomva az Enter billentyűt, üzengetni kezd a program, hogy nem találja a begépelt értéket (ezt már észrevettük) és mit tegyen:

    Kattintsunk az Igen gombra (a fenti képen már rákészültünk az egér nyilával), aminek hatására a begépelt településnévvel kitöltve megjelenik a települések adatbeviteli ablaka. Itt módunk van az esetleges helyesírási hibákat kijavítani az Adat neve mezőben és kitölteni az irányítószámot.

    Ezután kattintson az ablak bal felső sarkában található Ok gombra (zöld pipás). Ennek hatására két dolog történik:

    • a települések listájába belekerül az adat, a mi példánkban [Budajenő], illetve

    • most már feketén írva bekerül az adat a címbe

    Ezt hosszabb elolvasni (nem beszélve a leírásáról), mint végigcsinálni. A gyakorlatban az első néhány egyházközségi tag felvétele után kialakul a használt települések listája, ami után az irányítószám vagy a településnév első néhány betűjének leütésével már sokkal gyorsabban halad az adatbevitel.

  • Utca: az utca megadása a településhez hasonlóan történik. Gépeléskor kiderül, hogy létezik-e már. Ha igen, elég az Enter billentyűvel elfogadni és továbblép a házszámra. Ha nem, akkor fel kell venni az utcák listájába a kívánt értéket.

    A közterület típusát, tehát, hogy utca, tér, köz, stb., a név után ki kell írni.

  • Házszám: a cím következő adatai a ház-, lépcsőház-, emelet- és ajtószám. Ezek közül nyilvánvalóan csak azokat töltse ki, amelyik az adott címnél érdemi információt ad. Pl. lakótelepi címeknél fontos lehet a lépcsőház, családi házas környezetben hagyja üresen. Az értékeket sima gépeléssel lehet megadni és csakúgy mint eddig, az Enter billentyűvel lehet továbblépni.

Egyházközségi státusz

A számos kitölthető adat közül jó néhány magától értetődő. Nem nyilvánvaló, ugyanakkor a program működését befolyásoló adat az Egyházközségi státusz. Az adatbevitel kezdetén van értéke: egyházközségi tag.

Ez azt jelenti a program számára, hogy „ez a tag jelenjen meg az Egyháztagok ablakban”. Ha nem találja ezt az értéket, akkor is megmaradnak az egyháztag adatai, azonban kicsit többet kell kattintgatni az elérésükhöz.

Tipp

A legegyszerűbb, ha ezt a mezőt első körben nem változtatja meg.

Ha mégis szeretné, akkor a részletekért nézze meg az Egyházközségi tagok nyilvántartása fejezetet.

II.3.2. Egyházközségi tagok megkeresése

Ha már van elég egyházközségi tagi adat az adatbázisban, akkor merül fel a kérdés, hogyan tudunk megtalálni valakit. Ez szükséges ahhoz, hogy bármilyen műveletet tudjunk végezni. Műveletnek tekinthető pl. megnézni valaki telefonszámát, vagy borítékot nyomtani.

A legegyszerűbb megoldás, ha a táblázatban az egérrel, vagy a kurzormozgató billentyűkkel addig lépkedünk amíg a kívánt sort el nem érjük. Az alábbi képen bekarikáztuk az ablak azon részeit, ahol az egérrel lehet mozogni:

Szokásos adatmennyiség esetén, ami több száz sort jelent, ez nem hatékony megoldás. Kereséssel szűkíthetjük a listát.

Tipp

Az Ariadnéban minden adat szerint lehet keresni, amelyet az adatbevitel során kitöltöttünk. Ez egyúttal segít eldönteni, hogy a sok lehetőség közül mit adjunk meg az egyháztagi adatlapon:

ami szerint keresni kívánunk a későbbiekben, adjuk meg. Ami szerint nem valószínű és nem is kötelező adata valamelyik nyomtatványnak (mint pl. anyja neve), azt nyugodtan üresen hagyhatjuk.

Egyháztag lista szűkítése

Mivel alapvető és sokszor használt funkcióról van szó, ezért a keresés egyszerűen végrehajtható:

  • Meg kell nyitni azt az ablakot, amelyikben az adatok vannak.

  • A keresendő adatot tartalmazó oszlop valamelyik celláját kell kiválasztani, pl. egér kattintással.

  • Elkezdeni gépelni a keresett szó elejét.

Most lássuk részletesen és képekkel. Keressük meg a jó öreg Gipsz Jakabot:

  • Meg kell nyitni a megfelelő ablakot. Ez a hívek esetében a főmenüben az Egyházközség tagjai menüponttal történhet, ha még nincs nyitva. A már korábban megismert kép fogadja:

  • Kattintson valamelyik névre, legyen mondjuk Apostagi Ildikó. Mindegy melyik sort választja. A lényeg, hogy a Név oszlopban legyen és ne az oszlop fejlécét találja el (az másra szolgál).

  • Kezdjük el gépelni a keresett nevet. Ha fél szemünket a képernyőn tartjuk az első betű, azaz a „g” leütésekor (kisbetű-nagybetű nem számít), akkor a következő ablak bukkan fel:

    Mint látjuk, megjelent egy kis ablak, ahova a keresett nevet lehet beírni, kitöltve a már leütött betűvel. Nem is szükséges a teljes nevet megadni.

    Tipp

    A begépelt szöveget a név elejével hasonlítja össze a program! Annyit írjon be, amennyi biztosítja a megfelelően kevés találatot. Minél hosszabban írja a név elejét, annál kevesebb találatot fog kapni.

  • Ha a képen látható állapotban nyomjuk meg az Ok gombot akkora következő listát kapjuk (a minta adatállományból)

    Tipp

    Figyelje meg a bekarikázott részt! Ott mutatja a program, hogy éppen hány sort tartalmaz az ablak.

    A négy sorból már könnyen kiválaszthatjuk a minket érdeklőt.

  • Ha tovább gépelt volna, és „gi” után nyomta meg az Ok gombot, akkor csak Gipsz Jakab jelent volna meg.

II.4. Könyvelési alapok

Ebben a fejezetben átnézzük a könyvelési munka alapeseteit.

A könyvelés menete röviden összefoglalható: a pénzmozgások bizonylatainak adatait, ami a bankszámla kivonatot és pénztári bevételi és kiadási bizonylatokat jelenti, vigyük be a programba és adjuk meg közben a könyvelési kódokat. A szokásos jelentések, pénztárkönyv, zárszámadás, főkönyvi kivonat ezután külön munka nélkül előállnak. Ezen kívül szükség lehet néhány beállításra menet közben.

Tehát:

Ebben a fejezetben is az indulás megkönnyítése a fő cél, ezért nem térünk ki minden részletre. Egy olyan forgatókönyv alapján haladunk, amelyik a leggyakoribb műveleteket tartalmazza, és amely alapján könnyen fel lehet fedezni az egyéb lehetőségeket. Mindenesetre a könyvelés teljes leírását megtalálja a Pénzügy, könyvelés fejezetben.

II.4.1. Pénzügyi alapbeállítások

Könyvelési kódok és költségvetés beállítása a Pénzügy - Beállítások - Egyházi költségvetési jogcímek karbantartása menüpont alatt lehetséges.

II.4.2. Alapbizonylatok könyvelése

Papír pénztárbizonylat könyvelése

A papíron készített pénztárbizonylatot a következő lépésekkel tudjuk a programba rögzíteni, és más dolgunk nem is lesz, a jelentések maguktól előállnak.

  • Nyissuk meg a Pénzügy - Bizonylatok - Papír pénztárbizonylatok könyvelése menüponttal a papír pénztárbizonylatokat tartalmazó ablakot. Minden további műveletet innen fogunk indítani.

    Az ablak a már rögzített bizonylatokat mutatja. Természetesen először üres lesz.

    A fenti ábrán a pénztári nyitó összeg bizonylata látható. Erről később még szót ejtünk. Nézzük most, hogy lehet egy bizonylatot rögzíteni.

  • Új bizonylat rögzítése

    Ahogy az Ariadnéban szokásos, itt is az Új adat gombbal (a gombsorban a zöld kereszt) kell indítani az adatbevitelt. Az adatbevitel külön ablakban fog történni, ugyancsak összhangban az általános kezelési móddal.

    Az adatbeviteli ablak felső részében az ún. bizonylat fej adatait kell megadni. Az alsó részben a bizonylat tételeit. ( Egy bizonylatnak több tétele lehet.)

    Nézzük sorban a mezőket:

    • Bizonylatszám: bizonylat száma, amit a nyomda nyomtatott rá. A piros szín jelzi, hogy kötelező kitölteni.

    • Forgalom típusa: ez a mező mondja meg, hogy bevétel vagy kiadás történt. A jobb oldalán található gombra kattintva megjelennek a lehetséges értékek.

      A listából válassza ki a megfelelőt és kattintson az alsó Ok gombra. Az alábbi ábrán a bevételt választjuk:

      Fontos: ha kitöltöttük a Forgalom típusa mezőt, akkor azt nem lehet megváltoztatni!

    • Kelt: a bizonylat keltét kell itt megadni. A program az aktuális dátummal kitölti (jutalom a naprakész könyvelést vezetőknek), de át lehet írni. A dátum formátuma fontos, a minta szerint kell pontot tenni a hónap két oldalára.

    • Tranzakció végrehajtója: befizetés esetén a befizető, kifizetés esetén a pénzt felvevő egyházközségi tag vagy más partner.

      Tipp

      A pénzügyi részben nem csak az egyházközségi tagok jelennek meg, hanem minden partner. Partner mindenki akinek neve és címe lehet. Ide tartoznak a cégek, más plébániák vagy az egyházmegye.

      Itt is hasonlóan kell eljárni, mint a Forgalom típusa mezőnél: a mező jobb oldalán található gombra kattintva megjelennek a partnerek. A könnyebb azonosítás céljából a név mellett a születési dátum és a cím is megjelenik.

      Kezdetben ez a lista meglehetősen kevés adatot fog tartalmazni. Ahogy halad az egyházközségi tagok adatainak felvétele úgy fog bővülni.

      Lehetőség van a listát itt is bővíteni anélkül, hogy a bizonylat rögzítését megszakítanánk. Ha tehát nem találjuk a pénztárbizonylaton szereplő partnert, akkor a lista tetején található Új adat gombra kattintsunk (ahogy más esetekben, itt is a zöld kereszt az ikonja):

      A megjelenő ablakban értelemszerűen ki kell választani, hogy a partnerek milyen részcsoportjába tartozik aki/ami a bizonylaton szerepel. A választás és az Ok gomb megnyomása után az adott fajta adatbeviteli ablak jelenik meg.

      Itt töltse ki a szükséges adatokat és az adatbevitel végén fogadja el az Ok (zöld pipa) gombbal. Az újonnan felvett partner megjelenik a listában.

      Ezután kiválasztva a partnert a listából az alsó Ok gombot kell megnyomni. Az ábrán Gipsz Jakabot választottuk ki:

      Nézzük meg, hogy is állunk ezután:

      A bizonylat fej készen van, jön(nek) a tétel(ek). Ehhez kattintson az alsó táblázat Bizonylati összeg mezőjére (jelenleg még üres), ahogy a fenti ábra mutatja. Az egyes mezők:

    • Bizonylati összeg: a be- vagy kifizetett összeg. Mindkét esetben pozitív számot kell beírni. Csak számokat tartalmazhat mindenféle díszítés nélkül. A végén nyomja meg az Enter billentyűt.

      Figyelje meg, hogy a tétel Bizonylati összegének kitöltése után a bizonylat fejben is megjelenik a tételek összege.

    • Egyházi költségvetés jogcím: ez a könyvelési kódot jelenti. Az értéket listából kell kiválasztani. Az értékkészlet listát többféleképpen lehet megjeleníteni.

      Kattintson kettőt a jogcím mezőbe az egérrel vagy nyomja le az Enter billentyűt. Ennek hatására megjelenik a mező jobb oldalán az értékkészlet gomb:

      Rákattintva feljön a könyvelési kódok listája. Figyelje meg, hogy csak a fejben megadott forgalom típusnak megfelelők jelennek meg.

      Kiválasztva a megfelelő jogcímet, az alsó Ok gombra kell kattintani. Ennek hatására bekerül a kiválasztott könyvelési kód a bizonylat tételbe, az ábra szerint:

    Ezzel gyakorlatilag kész is vagyunk. Lehetne még cifrázni egy-két dolgot, de elsőre elég lesz ennyi. Kattintsunk a fenti ábra szerint a bal felső sarokban található Ok gombra (amit zöld pipa ikon jelez, csakúgy mint minden ariadnés adatbeviteli ablakban).

  • Az elkészült bizonylat bekerül a bizonylatok listájába, ahonnan az adatbevitelt indítottuk:

A fentieket kell még néhányszor végrehajtani, és készen is vagyunk a pénztárral. Ha a bankszámlakivonatokat is rögzítettük (ami nagyon hasonló a fentiekhez) nem lesz más dolgunk mint a jelentések megtekintése és nyomtatása.

Bankszámlakivonat könyvelése

A bankszámlakivonatok könyvelése is a bizonylat adatainak rögzítéséből és a könyvelési kódok megadásából áll. Nagyon hasonlít a papír pénztárbizonylatnál megismert metódusra. Itt csak a különbségeket fogjuk részletesen tárgyalni.

A bankszámlakivonatok kezelését a Pénzügy - Bizonylatok - Bankszámlakivonat kezelés menüponttal megnyíló ablakkal lehet végezni. Itt is láthatók az aktuális évre már rögzített bizonylatok.

Új bizonylat rögzítését a szokásos Új adat () gombra kattintva indíthatja. A következőhöz hasonló ablak fog megjelenni:

A bankszámlakivonat adatai
A bizonylat fej
Kelt

a bizonylat kiállításának kelte. A tételeknél ettől eltérő dátum is szerepelhet ha több nap mozgásait tartalmazza.

Bizonylatszám

a bankszámlakivonat száma. A program az adatbevitel végén ellenőrzi, hogy szerepel-e már ilyen számú bizonylat, és nem engedi kétszer azonos számmal rögzíteni.

Számlaszám és bank

A program tetszőleges számú bankszámlát tud kezelni. Ebben a mezőben kell megadni, hogy melyik bankszámlaszám bizonylatáról van szó. A bankszámlák közül a jobb oldali gombra kattintva lehet választani. Ebből a listából el lehet indítani új bankszámlaszám felvételét is amikor az első bizonylatát rögzítjük.

Tipp

A bankszámlaszámoknak meg lehet adni nevet is, ami könnyebben azonosíthatóvá teszi őket, szemben a 16 vagy 24 jegyű számokkal. Pl. folyószámla vagy lekötött számla. Ez esetben az adatbevitelnél a gombra kattintás helyett el lehet kezdeni a név elejének gépelését, és a program ki fogja választani a megfelelőt.

Előző bankkivonat

nem kötelező kitölteni. Segéd információ, amelyik segít megállapítani, hogy nem maradt-e ki bankszámlakivonat. Ha kiválasztja az előző kivonatot, akkor annak záró egyenlegével kitölti az éppen felvétel alatt lévő bizonylat nyitó összegét.

Ellenőrző adatok

a következő adatokat ki tudná számítani a program az előző kivonat és a tételek alapján. A bizonylat ellenőrzése céljából azonban ezeket is meg kell adni.

Tételszám

itt kell megadni, hogy hány tétel szerepel a bankszámlakivonaton

Nyitó egyenleg

az adott bankszámlakivonat nyitó egyenlege

Befizetés/jóváírás összesen

a bankszámla kivonaton szereplő összes jóváírás

Kifizetés/terhelés összesen

a bankszámla kivonaton szereplő összes terhelés

Figyelem

Ezt az összeget negatív előjellel kell megadni. Tehát, ha a terhelési tételek összege mindösszesen 500,-, akkor -500 -at kell begépelni.

A tételeknél már pozitív számként kell a terhelések összegét is megadni.

Záró egyenleg

az adott bankszámlakivonat záró egyenlege

A bizonylat tételei

A bankszámla kivonat tétele hasonló a pénztárbizonylatok tételeihez. Két további mezőt kell megadni: a tétel keltét és a forgalom típusát (terhelés vagy kifizetés) mivel ezek tételről tételre eltérőek lehetnek:

Tipp

A bankszámlakivonatok általában több tételesek. Ha új sort szeretne nyitni, akkor a rubrika kitöltése után nyomja meg az Enter billentyűt, hogy a teljes rubrika legyen kijelölve. Ekkor hasonló lesz az ablak kinézte, mint a fenti ábrán a Szervezet mező.

Ezután a billentyűzeten a kurzort lefelé mozgató nyíl gombot megnyomva új sort kezd a program. Az alábbi ábra mutatja, hogy a billentyűzet hol találja:

Az eredmény a következő lesz:

A Kelt mezőt automatikusan ki is tölti a program a bizonylat fej szerinti értékre.

Az adatbevitel befejezése

Ha helyesek az adatok, akkor az adatbevitelt a szokásos Ok (zöld pipa) gombbal lehet befejezni:

A már rögzített bankszámlakivonatot ellenőrizni lehet: a bizonylat fejében megadott értékeket összehasonlítja a tételekből kiszámítható értékekkel. Az eredményt a státusz oszlopban jeleníti meg.

Az ellenőrzést a Bankszámlakivonat ellenőrzés gombra kattintva végezheti el:

Az ellenőrzött összefüggések:

  • a fejben megadott tételszám = a tételek számával

  • a fej záró összege = a fej nyitó összege + összes jóváírás + összes terhelés (amely negatív számként van megadva)

  • a tételek jóváírásainak összege = a fejben megadott összes jóváírással

  • a tételek terheléseinek összege = a fejben megadott összes terhelés mínusz egyszeresével

III. fejezet - Egyházközségi tagok nyilvántartása

Hm. Ez a fejezet még nem készült el. Hamarosan jön. Tartalmazni fogja a

III.1. Egyházközségi tagok adatai

III.2. Egyháztagok műveletei

III.3. Egyháztagok címének kimásolása táblázatkezelőbe

Szükségünk lehet az Egyháztagok címének szétbontására, amikor nem egyben, hanem irányítószám, város, utca stb. részleteiben szeretnénk megkapni és valamilyen táblázatkezelő program számára hozzáférhetővé tenni az adatokat.

  • A Keresés fülre kattintva megadhatjuk a keresési feltétel(eke)t, de ha nem adunk meg semmilyen feltételt, akkor látható lesz az összes egyháztag. A megjelenő táblázat részletekre bontva mutatja a címeket.

  • A jobb gomb lenyomása után feljövő menüből, válasszuk ki a Táblázat export menüpontot.

IV. fejezet - Partner nyilvántartás

Általános címtár

A partnerek a program terminológiájában a névvel bíró természetes vagy jogi személyeket, illetve tetszőleges csoportokat jelentik.

Partnerekre legfontosabb példa a hívek, de partnernek tekinti a program a más plébániákat, magát a programot használó plébániát, annak filiáit, a gázműveket, a bankot, ahol a számlát vezetjük, a képviselő-testületet, vagy a rózsafüzér kört.

Hamarosan folytatjuk!

V. fejezet - Pénzügy, könyvelés

V.1. Nyitó pénzmennyiség beállítása

A programba a nyitó pénzmennyiséget csak az első használatbavételkor kell beállítani. A programban a pénzügyi jelentések nyitó értékébe minden pénzmozgás beleszámít, amelynek kelte a jelentés időszaka előtti. Amikor először veszi használatba a programot, akkor a nyitó összegeket be kell „fizetni” a programba minden bankszámlára és pénztárba, az első könyvelési nap előtti dátummal. Ez a szokásos könyvelés bizonylatokkal történik. Tehát, mondjuk ha a 2010. az első könyvelt év, akkor 2009. december 31-i dátummal kell a befizetéseket könyvelni, bankszámlakivonat és (célszerűen) papír pénztárbizonylat rögzítéssel.

Nyitó pénzmennyiség beállításához általában szükség van a korábbi év megnyitására. Ennek részleteit a Könyvelési időszak beállítása fejezetben találja.

V.2. Könyvelési év

A program több év könyvelését tudja egyszerre kezelni. A különböző évekhez tartozó adatok elkülönítéséhez használja a könyvelési éveket. A könyvelési évekkel kapcsolatos műveletek:

új év nyitása

a program létrehozza az új könyvelési évet és minden egyéb, a könyveléshez szükséges alapadatot (naplófőkönyvi oszlopok, jogcímek, stb...)

könyvelési időszak beállítása

a programban be kell állítani, hogy melyik évben folyik a könyvelés és be lehet állítani, hogy az adott év meddig van már kész

A könyvelési évek kezelésének indítása a Pénzügy - Beállítások - Évek menüponttal történik. Az alábbihoz hasonló ablak fog megnyílni:

V.2.1. Új év nyitása

Mielőtt egy új év könyvelését elkezdjük létre kell hozni a programban a könyveléshez szükséges alapadatokat, az évet magát, jogcímeket, oszlopokat.

A művelet indítása

a menüből a Pénzügy - Beállítások - Évek menüpontot válassza ki

A művelet végrehajtása

kattintson a Műveletek gombra () és válassza ki az Új év nyitása menüpontot:

A megerősítő kérdés ablakban kattintson az Ok gombra. Az Elvet (Cancel) gombra kattintva megszakítja a műveletet.

A művelet lefolyását információs ablak mutatja:

  • létrejön a következő év

  • az utolsó évhez tartozó könyvelési alapadatok lemásolódnak az új évhez:

    • főkönyvi számlaszámok, amennyiben a főkönyvi könyvelés is használatban van

    • könyvelési jogcímek

    Ezeknek az adatoknak minden tulajdonsága (pl.: megnevezés, kódszám stb.) azonos lesz a kiinduló év azonos adatával, csak a könyvelési év mezőbe kerül az újonnan létrehozott év.

V.2.2. Könyvelési időszak beállítása

A programban több év adatait is lehet kezelni, azonban mindig csak egy év van nyitva az adatbevitel számára. Azaz bármelyik időszakra végezhetünk lekérdezéseket vagy készíthetünk jelentéseket, de csak egy, a nyitott évben keltezett adatokat lehet módosítani, illetve csak erre az évre lehet új bizonylatokat rögzíteni.

Ha egy másik évre szeretne könyvelni, mint amelyik éppen nyitva van, akkor a kívánt évet meg kell nyitni. Ez magával vonja a korábban nyitott év lezárását is.

Az éppen nyitott évet a felhasználó maga állíthatja be, a következő módon:

A művelet indítása

a menüből a Pénzügy - Beállítások - Évek menüpontot válassza ki

A művelet végrehajtása

válassza ki azt az évet, amelyikre könyvelni szeretne, az év sorába kattintással

majd kattintson az Év megnyitása könyvelésre () gombra

az Év státusza oszlopban a nyitott érték a kiválasztott évre kerül át

VI. fejezet - Stóla nyilvántartás

A stóla nyilvántartás modul feladata nyilvántartást vezetni a stóla fizetéssel járó eseményekről, illetve a szolgálatban résztvevők szerepéről. Az egyes szerepekhez tartozó járandóságok alapján összesített jelentést készít a program kit, milyen jogcímen, mennyi járandóság illet.

A gyakorlatban kétféle adatkezelési mód bizonyult hasznosnak:

  • Egyszerűsített stóla nyilvántartás:

    kisebb plébániák számára, ahol általában azonos személyek végzik a szolgálatokat. Ebben az esetben egy tetszőleges időszakra szolgálat fajtánként (szentmise, keresztelés, stb.) egy-egy adatbevitel elegendő.

  • Részletes stóla nyilvántartás:

    elsősorban nagyobb plébániák számára, ahol egyébként is vezetik a szolgálatokat a programban és jellemző, hogy azonos szolgálatot alkalmanként mások végeznek (több plébános van). Ekkor minden alkalomhoz külön meg lehet, adni a szolgálatot végző személyeket

Tipp

A két gyakorlat együttesen, keverten is alkalmazható, mikor melyik a hatékonyabb.

A stóla elszámolással kapcsolatos teendők a következők:

  • a díjtáblázat beállítása és karbantartása

  • a stóla események rögzítése részletesen vagy egyszerűsített formában

  • a stóla járandóság megjelenítése és nyomtatása

A stóla elszámolással kapcsolatos műveletek egységesen a főmenüből az Egyházi élet menüpont alatt érthetők el.

VI.1. Beállítások

A kifizethető összegeket a program egy díjtáblázat alapján számítja. A díjtáblázatban meg kell adni minden esemény fajtára és a szolgálatot végzők szerepére, hogy mennyi stóla jár. Pl.: csendes mise - sekrestyésnek - 500,-

A stóla nyilvántartások vezetésekor a program az itt megadott összegeket fogja automatikusan venni.

A műveletet a főmenüből az Egyházi élet - Stóla díjmegosztás menüpont alatt megnyíló ablakban végezheti el.

Itt megtekintheti a már rögzített adatokat, módosíthatja őket, illetve újat vehet fel az Ariadne általános kezelési metódusa szerint.

Az adatok:

Stóla besorolás

a szolgálat besorolása a stóla elszámolás szempontjából. Pl. a mise lehet kétféle is: csendes és orgonás is.

kötelező kitölteni, listából kell választani

Stóla szerep

a szolgálatot végző személy szerepe, pl.: harangozó

kötelező kitölteni, listából kell választani

Összeg

a stóla besorolásban megadott szolgálaton, a szerepben megadott személy járandósága

kötelező kitölteni, listából kell választani

A Stóla díjmegosztás táblázatot egyszer kell kitölteni, és amíg nincs változás az összegekben nincs vele teendőnk.

Lássuk, hogy ennek felhasználásával hogy történik a stóla nyilvántartást vezetése.

VI.2. Egyszerűsített stóla nyilvántartás

Az egyszerűsített nyilvántartás lényege, hogy időszakonként (hetente vagy akár havonta) megadjuk, hogy az egyes szolgálat fajtákból mennyi volt az időszakban, és kik, hány alkalommal szolgáltak.

Az egyszerűsített stólanyilvántartást a főmenüből az Egyházi élet - Egyszerűsített stóla nyilvántartás menüpont alatt megnyíló ablakban végezheti.

Itt megtekintheti a már rögzített adatokat, módosíthatja őket, illetve újat vehet fel az Ariadne általános kezelési metódusa szerint.

Az adatok:

Az ablak felső részében megadható adatok
EgyházközségAmennyiben filiák adminisztrálása is történik a programmal, akkor itt kell megadni, hogy melyik egyházközséget számoljuk el[nem kötelező], listából kell választani
Stóla besorolása szolgálat besorolása a stóla elszámolás szempontjából. Pl. a mise lehet kétféle is: csendes és orgonás is.kötelező kitölteni, listából kell választani
Kezdete - végeAz elszámolt időszak kezdő és záró napjakötelező, szabályos dátum formájú kell legyen
MennyiségAzon szolgálatok száma, amennyi az adott időszakban, a megadott egyházközségben a besorolásban megadott volt, és azonos személyek végezték a szolgálatotkötelező megadni. A program által felkínált alapértelmezett érték 1. Kötelező kitölteni.
Az ablak alsó részében megadható adatok. Annyi sort kell felvenni, ahány különböző szerepet betöltő személy szolgált az eseményeken
megbízottaki a szolgálatot végeztekötelező kitölteni, a munkatársak listájából kell választani
stóla szerepa szolgálatot végző szerepe, pl.: harangozókötelező kitölteni, listából kell választani
mennyiséga megbízott hány alkalommal szolgált. Ez eltérhet az ablak felső részében megadottól.kötelező megadni. A program által felkínált alapértelmezett érték megegyezik az ablak felső részében megadott Mennyiséggel, azonban módosítható.

VI.3. Részletes stólanyilvántartás

Szerkesztés alatt.

VI.4. Járandóságok megtekintése és nyomtatása

Mind a részletes, mind az egyszerűsített stóla nyilvántartásban rögzített adatokat meg lehet tekinteni egy ablakban, amelyet az Egyházi élet - Tételes stóla elszámolás menüponttal nyithat meg.

Tipp

Ebben az ablakban nem módosíthatja az adatokat! Ezt a Részletes stólanyilvántartás vagy az Egyszerűsített stóla nyilvántartásfejezetekben leírtak szerint teheti meg.

Ebben az ablakban szűrheti, nyomtathatja vagy akár más táblázatkezelő program számára exportálhatja az adatokat, az Ariadne általános kezelési metódusa szerint.

Innen indítható a Stóla elszámolás nyomtatása, amely a leszűrt adatokat (célszerűen az elszámolási időszakra) személyek szerint csoportosítva, tételesen és összesítve tartalmazza.

VII. fejezet - Anyakönyvek

VII.1. Kereszteltek anyakönyve

Az Ariadne Kereszteltek anyakönyve funkciója a papíron vezetett anyakönyv megfelelője a programban. Elsősorban abban az esetben hasznos, ha a régi anyakönyveket szeretnénk könnyen kereshetővé tenni, és az anyakönyvben szereplő személyekre, elsősorban szülőkre és keresztszülőkre nincs szükségünk mint egyházi nyilvántartásba felvett személyekre.

A keresztelek anyakönyvét az Egyházi élet - Kereszteltek anyakönyve menüpont alatt lehet elérni. A megnyíló ablak nem mutatja azonnal az adatokat, szemben a szokásos működéssel. Ennek oka, hogy általában sok adatot tartalmaz, amiben kereséssel érdemes megtalálni azt a néhányat, amire éppen szükségünk van.

A keresést a szokásos módon, az általános kezelés, keresés fejezetében leírtak szerint hajthatja végre.

VIII. fejezet - Program beállítások

VIII.1. Egyéni beállítások

Az Ariadne sok lehetőséget biztosít a programnak az egyéni igényekhez igazításához. Ezek kiterjednek a képernyőn megjelenő információra, a nyomtatásra, illetve a kezelt adatok körére.

VIII.1.1. Nyomtatási beállítások

A programban egyedi igény szerint meg lehet változtatni a nyomtatványokon megjelenő emblémát (logó), illetve bizonyos boríték nyomtatásoknál a boríték pozicionálását a margók segítségével.

Logó

Ha a nyomtatványokon megjelenő emblémákat szeretné megváltoztatni, akkor a program a telepítési mappájában található GFX mappájába kell bemásolni a kívánt ábrát tartalmazó fájlokat, az ábra szerint:

Néhány szabály, amit be kell tartani:

  • a fájlnak .bmp típusúnak kell lennie

  • a fájl mérete lehet nagyobb mint a rendelkezésre álló hely. A program kicsinyíti rendelkezésre álló hely mértére. A kép oldalarányait célszerű a hely oldalarányaival azonosra állítani, különben a kicsinyítés torzítani fogja a képet.

  • a fájlnevek kötöttek, az alábbiak szerint (kisbetű-nagybetű nem számít):

    fájl névnyomtatvány és megjelenési helyhely mérete (magasság x szélesség)
    CégbizonylatLogo.bmpgép által kiállított bevételi és kiadási pénztárbizonylat bal felső sarkában3x3 cm
    CégBizonylatLogo2.bmpa legtöbb jelentés, ahol a bal felső sarokban van a logó4x3 cm
    A4PLogo.bmpnéhány „levél” formátumú nyomtatványon, a lap tetején a teljes szélességben4cm x álló A4 lap szélességű

Margók

Egyes borítéknyomtatások bal és felső margója állítható. Ez akkor jön jól, ha a nyomtató nem veszi figyelembe a borítékadagoló pozícióját. A beállításokat a Rendszer menü - Nyomtatási paraméterek menüpont alatt végezheti el.

Válassza ki a megfelelő sort, majd a jobb egérgombbal kattintva a felbukkanó gyorsmenüből válassza ki a Szerkesztés parancsot. A szerkesztő ablakban változtassa meg az értékeket, és az Ok gombbal (bal felül zöld pipa) érvényesítse a változtatásokat.

Figyelem

A margókat cm-ben kell megadni, de a cm jelét nem kell kiírni! A tizedes elválasztásra vesszőt használjon! Pl.: 0,5

VIII.1.2. Háttér

A program hátterét meg lehet változtatni a következő módokon:

A Logó fejezetben ismertetett módon a gfx mappába helyezzen egy AriadneHatter.bmp nevű, .bmp típusú fájlt, ami a kívánt képet tartalmazza. A program újraindítása után az új háttérrel fog a programablak megnyílni.

Másik lehetősége a Rendszer menüpont alatti Program beállítások ablakban a Háttérkép mezőben kiválasztani a kívánt fájlt. Ez esetben a fájl hely és neve tetszőleges lehet. A típusa most is .bmp legyen.

IX. fejezet - Újdonságok

IX.1. 2014.10.31 verzió

Anyakönyvi adatokhoz kapcsolódó nyomtatványok... Keresztelési adatlap, Esküvői engedély, Temetési adatlap stb...

IX.1.1. Temetési adatlap

Elhunyt tagok, és közvetlen hozzátartozóinak adataiból (elhunyt születési és halálozási adatai), a kapcsolattartó elérhetőségeiből és a temetéshez kapcsolódó információkból A4 méretű adatlapot nyomtat.

A művelet indítása

A menüből a Temetőnyilvántartás - Elhunytak menüpontot válassza ki.

A művelet végrehajtása

Kattintson a „Keresés indítása” () gombra, majd a megjelenő táblázatból válassza ki az Elhunytat akinek az adatait ki szeretné nyomtatni. Kattintson Műveletek gombra () és válassza ki a Temetési adatlap menüpontot:

Nyomtatáshoz a böngészőt állítsa be a Kézikönyv - V.1. Böngésző beállítás menüpontban leírtak szerint.

IX.1.2. Temetési adatlap-kötegelt nyomtatás

A Temetési adatlaphoz hasonlóan működik: több elhunyt adataihoz kapcsolódó kötegelt nyomtatást végez. A művelet indítása és végrehajtása a fent leírtakhoz hasonlóan történik.

Tipp

Ha nem akarjuk , hogy az összes elhunyt adatlapját kinyomtassa, akkor szűrjük az elhunytak névsorát a Kézikönyv -III.4.1. Gyors keresés pontban leírtak szerint.

IX.1.3. Házassági engedély

A menyasszony és vőlegény adataival A4 méretű Házassági engedélyt nyomtat:

A művelet indítása:

A menüből az Egyházi élet - Szolgálatok - Esküvők menüpontot válassza ki:

A művelet végrehajtása:

A megjelenő táblázatból válassza ki azt a jegyespárt, akinek a házassági engedélyét ki szeretné nyomtatni. Kattintson Műveletek gombra () és válassza ki a Házassági engedély menüpontot:

Nyomtatáshoz a böngészőt állítsa be a Kézikönyv - V.1. Böngésző beállítás menüpontban leírtak szerint.

IX.1.4. Keresztelési adatlap anyakönyvezéshez

A keresztelt anyakönyvi adatait nyomtatja ki A4-es méretben:

A művelet indítása:

A menüből az Egyházi élet - Szolgálatok - Keresztelések menüpontot válassza ki

A művelet végrehajtása:

A megjelenő táblázatból válassza ki kereszteltet, akinek az adatait ki szeretné nyomtatni. Kattintson Műveletekgombra () és válassza ki a Keresztelési adatlap anyakönyvezéshez menüpontot:

Nyomtatáshoz a böngészőt állítsa be a Kézikönyv - V.1. Böngésző beállítás menüpontban leírtak szerint.

IX.1.5. Keresztelési anyakönyvhöz táblázat

Több kereszteltnek a Keresztelési anyakönyvhöz szükséges adatait nyomtatja ki A4-es méretben:

A művelet indítása:

A menüből az Egyházi élet - Szolgálatok - Keresztelések menüpontot válassza ki:

A művelet végrehajtása:

A megjelenő táblázatból megfelelő szűréssel (Kézikönyv - III.4.1. Gyors keresés)válassza ki azokat a keresztelteket, akiknek az adatait táblázatosan ki szeretné nyomtatni. Kattintson Műveletek gombra () és válassza ki a Keresztelési anyakönyvhöz táblázat menüpontot:

Nyomtatáshoz a böngészőt állítsa be a Kézikönyv - V.1. Böngésző beállítás menüpontban leírtak szerint.

IX.1.6. Testvérirat ikon

Az Iktatókönyv menüpontnál a követő vagy válasz iratnál, (aminek már van alszáma) Új testvér irat felvételére van lehetőség.

IX.1.7. Elsőáldozási nyomtatási ikon

Az Elsőáldozások menüpontban az ikonra kattintva kinyomtatja az Elsőáldozási értesítőt.

IX.2. 2014. évi fejlesztések

IX.2.1. Egyháztagok

Temetési adatlap

csak elhunytak esetében nyomtatható

Adatok

Katekumen kezese nem csak egyházközségi tag lehet, hanem bármely egyházi nyilvántartásban szereplő személy

Státusz értékkészletbe új értékek:

  • nincs megkeresztelve

  • nem volt elsőáldozó

  • nincs bérmálva

IX.2.2. Elhunytak

Temetési adatlap

adattartalom bővült

kötegelt nyomtatási lehetőség

Adatok

Szentségekkel ellátva mező.

IX.2.3. Anyakönyvi események

Bérmálás

adatbeviteli lehetőségek módosultak

Házasság

nyomtatások: házassági engedély, házasultak anyakönyve

Elsőáldozás

nyomtatási lehetőségek az elsőáldozások ablakban: adatlap, boríték a keresztelő egyházközségnek

IX.2.4. Iktatás

Iktatókönyv

új formájú nyomtatási lehetőség

Testvér irat

új testvér irat felvételre gomb a gombsorban

Szervezetenként elkülönített iktatókönyv

IX.2.5. Könyvelés

Bankszámlakivonat

bankszámla kitöltés kötelező az adatbevitel során

Zárszámadás

„piros” jelölés kikerült. Ez korábban a költségvetéstől történt több mint 10%-os eltérést jelezte.

különböző nyomtatási formátumok az egyházmegyék eltérő igényeinek megfelelően

fíliánkénti lekérdezés és nyomtatás

IX.2.6. Számlázás

Kimenő számla

vevő beválasztás listában megjelennek a címek

pénztárbizonylat generálás

IX.3. 2013.12.02 verzió

IX.3.1. Egyháztagok

Partner egyháztaggá alakítás

Adatlap

Elhunyt családtag megjelölése

Külső kód

Megjelenik és keresésben használható

IX.3.2. Pénztárbizonylatok

Szervezet mező

Dátum sorrend figyelés

A programmal kiállított pénztárbizonylatok (nem papír bizonylatok) esetén figyeli a program, hogy mi volt az utolsó dátum az évben, amire készült az adott típusú (bevételi vagy kiadási) pénztárbizonylat. Ennél a dátumnál korábbi dátumra nem enged bizonylatot kiállítani.

Ennek oka, hogy a program folyamatosan növekvő bizonylatszámokat generál az adatbevitel sorrendjében. Ezzel a korlátozással lehet biztosítani, hogy a kelt szerinti sorrendben nézve a bizonylatokat ne „ugráljanak” a bizonylatszámok.

Néhány tudnivaló:

  • csak az azonos évi bizonylatok keltét figyeli a program

  • az utolsó napra ki lehet állítani további bizonylatokat is

IX.3.3. Zárszámadás

Szeged-Csanádi egyházmegye előírásai szerint

IX.3.4. Stóla nyilvántartás

Új szerep: plébánia

Új esemény típusok

csendes esküvő

temetés kántor nélkül

Díjszabás nyomtatási lehetőség

IX.3.5. Keresztelések

Keresztlevél

Hónap betűvel kiírva

Kereszteltek listája

Születési név

Keresztelési táblázat

IX.3.6. Esküvő

Házassági engedély

IX.3.7. Képviselő testület

IX.3.8. Temető

Urna nyilvántartás

Urna törzslap nyomtatás

Urna szerződés nyomtatás

Halotti anyakönyvi szám

IX.3.9. Iktatás

Jogosultság függő iktatás

IX.3.10. Főkönyvi könyvelés

Főkönyvi karton

Csak saját oldallal nyomtatás

Egyszerűsített számla karton ablak

IX.4. 2013.02.03 verzió

IX.4.1. Egyházközségi tagok

Anyakönyvhöz kapcsolódó nyomtatványokba a hónap betűvel kiírva

Bérmacédula

Keresztszülői, bérmaszülői, házasság tanú igazolások

Keresztelési adatlap és lista

Temetési adatlap

Keresztelési engedély

Kisalakú keresztlevél

Címenkénti listázás

Az azonos címen lakókat együtt nyomtatja a program.

IX.4.2. Stóla nyilvántartás

Stóla díjszabás nyomtatás

IX.4.3. Események

Tagok értékkészlete nem tartalmazza az elhunytakat

Az eseményen résztvevők megadásakor nem lehet az elhunytakat (tévedésből) beválasztani.

IX.4.4. Anyakönyvek

Keresztelési „elő” anyakönyv lista és adatlap

IX.4.5. Partner (és benne az egyháztagok is)

Boríték nyomtatási formátumok bővítése

A4 boríték

Hosszú boríték

Egyházi személyek beosztása

A programba bekerültek a beosztás mező értékkészletébe az egyházi beosztások, mint pl.: „káplán, helynök, segédlelkész”

Egyházi személyek adatai kiegészült a szolgálati hellyel

IX.4.6. Iktatás

Postakönyv

IX.4.7. Könyvelés

Év lezárása

Meg kell adni a programban, hogy melyik év van nyitva. A program csak a nyitott évre enged könyvelni. Ez csökkenti a dátum elütésből származó hibák lehetőségét nem lehet 2010 helyett pl. 1010. évre adatot felvenni.

Meg lehet változtatni a nyitott évet, így lehetőség van az előző évek adati módosítani, ha szükséges.

Pénzmozgás könyvelés szétbontása

IX.4.8. Pénztárbizonylatok

Kötegelt nyomtatás

Nyomtatás feladat nevében szerepel a bizonylat szám és a kelte

Kötegelt pdf formátumba nyomtatáskor a létrejövő pdf dokumentumok neve a bizonylatszámból és keltezésből fog állni, amely lehetővé teszi a könnyebb azonosítást.

IX.4.9. Számlázás

Készpénzes számlához pénztárbizonylat generálás

Számla stornó

Számlázási név és cím eltérhet a partner címétől

Áfa kulcsok érvényességi időtartama

Be lehet (és kell) állítani, hogy egy áfakulcs melyik időszakban érvényes.

IX.4.10. Infrastruktúra

Új adatbázis-kezelő

Gyorsabb, megbízhatóbb működés.

IX.5. 2012.09.06 verzió

IX.5.1. Partner

Utcák beválasztó ablakban megjelenik a körzet is

IX.5.2. Számlázás

Kimenő számla adatlap

Géppel készített és csak könyvelésre rögzített számlák megkülönböztetése

Adatbevitel során előválasztó ablak jelenik meg.

Számla állandó szöveg megadási lehetőség

IX.5.3. Könyvelés

Lezárt bizonylat tétel kódja módosítható

Pénzmozgásoknál megadható a kapcsolódó ügy

A kódokon túl további összesítésre ad lehetőséget.

Értékcsökkenés főkönyvi könyvelésben

IX.5.4. Bank

Bankszámla kivonat import

Elektra formátumból

IX.5.5. Valutás változat

Főkönyvi kivonatba valutanemenkénti összesítés

IX.5.6. Ingatlan nyilvántartás

Ingatlan lehet ügy

GPS koordináták megadhatók

IX.5.7. Iktatás

Testvér irat rögzítési lehetőség

IX.5.8. Anyakönyvi események

Temetési adatlap

IX.6. 2011.12.17 és korábbi verziók

X. fejezet - Program leltár

Az Ariadne program célja szerint felöleli a teljes egyházközségi adminisztrációt. Az egyszerű névjegyzéktől kezdve a könyvelésen át egészen a temető nyilvántartásig.

Számos funkcióját többféleképpen is megvalósítottuk az évek során, igazodva az eltérő felhasználói szokásokhoz.

Csak egy példa: ahol még kézzel írják a bevételi pénztárbizonylatot ott csak rögzíteni kell a papíron található adatokat a könyvelés részére. Ha azonban a hivatali időben megfelelő körülmények (működő számítógép és értő felhasználó) állnak rendelkezésre, akkor a számítógéppel is el lehet készíteni és nyomtatni. Egyúttal a bizonylat könyvelése is megtörténik.

A program szolgáltatás listája (még nem számoltuk össze pontosan) több százra tehető, ezért megpróbáltuk csoportosítani. Fő szempont a funkciók használati gyakorisága, fontossága és összetettsége. A gyakoribb, fontosabb és egyszerűbb funkciókat vagy funkció változatokat az Alap funkciók fejezetbe tettük.

Tartalom

X.1. Alap funkciók
X.1.1. Egyháztag alapnyilvántartás
X.1.2. Alap könyvelés
X.1.3. Üzemeltetés
X.1.4. Általános alap kezelési technikák
X.2. Program változatok
X.2.1. Egyházközségi egyszeres könyveléssel
X.2.2. Egyházközségi kettős könyveléssel
X.2.3. Egyházmegyei program
X.2.4. Intézményi program
X.2.5. Alapítványi program
X.3. Egyháztag nyilvántartás
X.3.1. Egyháztag adatainak nyilvántartása
X.3.2. Fénykép csatolás egyháztaghoz
X.3.3. Egyháztag adatbeviteli mód meghatározása
X.3.4. Egyháztagok megjelenítése
X.3.5. Egyháztag keresése
X.3.6. Egyháztag nyomtatások, listák
X.3.7. Többszörösen rögzített egyháztagok összevonása
X.3.8. E-mail küldés
X.3.9. Halálozás rögzítése
X.3.10. Adatátadás már programok felé
X.3.11. Közvetlen adatbevitel egyháztaghoz
X.3.12. Egyéb műveletek
X.4. Könyvelés
X.4.1. Egyszerűsített egyházközségi könyvelés
X.4.2. Egyszeres könyvelés
X.4.3. Pénztárbizonylatok kiállítása
X.4.4. Pénzügyi jelentések
X.4.5. Költségvetés készítés
X.4.6. Számlázás
X.4.7. Kettős könyvelés
X.4.8. Könyvelési beállítások
X.5. Iktatókönyv
X.5.1. Alap iktatókönyvi funkciók
X.5.2. Iktatókönyvi adatok
X.5.3. Elektronikus dokumentum (fájl) kezelés
X.5.4. Irat generálás
X.5.5. E-mail küldés érintetteknek
X.5.6. Feladat kiadás irathoz
X.5.7. Keresés az iktatókönyvben
X.5.8. Adatok exportálása táblázatkezelő programba
X.6. Filiák kezelése
X.6.1. Filiák adatainak felvétele
X.6.2. Egyháztag besorolás
X.6.3. Könyvelés megosztása filiák és anya egyházközség között
X.6.4. Leltár filiánként
X.7. Anyakönyvek, egyházközségi alkalmak
X.7.1. Anyakönyvek
X.7.2. Egyházközségi alkalmak
X.8. Határidő napló
X.8.1. Elvégzésre váró feladatok
X.8.2. Aktuális ügyek
X.9. Leltár
X.9.1. Eszközök
X.9.2. Kölcsönök
X.9.3. Telefon előfizetések
X.10. Általános névjegyzék és partner kezelés
X.10.1. Egyházközségi csoportok
X.10.2. Hittancsoportok
X.10.3. Egyházközségek
X.10.4. Lelkipásztorok
X.10.5. Bankok
X.10.6. Cégek
X.11. Útnyilvántartás
X.11.1. Utak
X.11.2. Távolságok
X.11.3. Útnyilvántartás nyomtatása
X.11.4. Alapadatok
X.12. Partner nyilvántartás
X.12.1. Partner műveletek
X.13. Temető adminisztráció
X.13.1. Sírhelyek
X.13.2. Elhunytak
X.13.3. Sírhely megváltások
X.13.4. Digitális térkép kezelés
X.13.5. Temető nyomtatványok
X.13.6. Temető beállítások
X.14. Általános funkciók
X.14.1. Infrastruktúra
X.14.2. Adat biztonság
X.14.3. Adat hordozás
X.14.4. Program frissítés
X.14.5. Program áttelepítés
X.15. Folyamatban lévő fejlesztések
X.15.1. Telefon flotta
X.15.2. Hirdetési könyv
X.15.3. WEB portál
X.15.4. Bérszámfejtés

X.1. Alap funkciók

X.1.1. Egyháztag alapnyilvántartás

Egyháztagok alap adatainak nyilvántartása

Név

Cím

Telefonszám

Státusz

Családtagok

Levelezési lista

E-mail cím

Új egyháztag felvétele

Egyháztag adatainak módosítása

Egyháztag törlése

Egyháztagok keresése az alap adatok szerint

Név szerint

Születési dátum szerint

Státusz szerint

Egyháztag nyomtatások

Kis boríték címzés

Adatlap nyomtatás

X.1.2. Alap könyvelés

Egyszerűsített (táblázatos) könyvelés

Bank és házipénztár könyvelése egyszerű táblázatos formában közvetlenül a pénztárkönyvbe.

Alap bizonylat könyvelés

Papír pénztárbizonylat könyvelés

Bank könyvelés

Pénztárkönyv nyomtatás

Zárszámadás nyomtatás

X.1.3. Üzemeltetés

Adatmentés

Program frissítés

X.1.4. Általános alap kezelési technikák

Adat export táblázatkezelő felé

Szűrés tetszőleges adat szerint

Nyomtatási listák tetszőleges szűrés szerint

Bármely modul bármely listája tetszőleges szűréssel előállítható. Az adatbevitel során megadott bármely adatra és értékre lehet feltételt definiálni.

Tetszőleges időszakra lekérhető listák

X.2. Program változatok

Itt felsoroljuk az egyházközségi program lényegi változatait és az egyéb - egyházi vagy közeli - szervezetek számára készített változatokat.

X.2.1. Egyházközségi egyszeres könyveléssel

X.2.2. Egyházközségi kettős könyveléssel

X.2.3. Egyházmegyei program

Névjegyzék

Iktatás

Leltár

Egyházmegyei könyvelés

Egyházközségi jelentések kezelése

Jelentések iktatása

Jelentések összesítése

X.2.4. Intézményi program

Alapvetően pénzügyi és általános kettős könyvelő program, kiegészítve az intézmény szaktevékenységét kiszolgáló funkciókkal.

X.2.5. Alapítványi program

X.3. Egyháztag nyilvántartás

Különlegességek az Ariadne programban az egyháztagokkal kapcsolatban:

  • boríték címzés

  • családi kapcsolatok kezelése

  • évfordulóra keresés

  • teljes körű adatlap, karton, amely minden vonatkozásban megmutatja, amit az egyháztagról tudni lehet

    családtag, személyes adatok, befizetések, események

  • tetszőleges csoportokba sorolhatók. Egy valaki több csoportnak is lehet tagja.

X.3.1. Egyháztag adatainak nyilvántartása

Az alap adatok mellett:

Név alkatrészei

Titulus

dr., ifj., özv., stb.

Keresztnév

Középső név

Névtől eltérő megszólítás a borítékon

Névhez illesztett utótag a borítékon

Második és további címek

cím típus

Második és további telefonszámok

telefonszám típus

Családi kapcsolatok

Házastárs

Szülő

Családon belüli szerep

Boríték címzésben feltüntetendő további személyek

Családi állapot

Születési adatok

Születési dátum

Születési hely

Születési (leánykori) név

Anyja neve

Egyházi adatok

Egyházközségben betöltött szerep (státusz)

pap, képviselő-testületi tag, világi munkatárs stb

Keresztelés

Elsőáldozás

Bérmálkozás

Bérmaszülő

Tevékenységi kör

Lelkipásztori látogatások

Egyházi közösségi tagság

képviselő testület, karitász, stb.

Egyházadó gyűjtő

Szociális kategória

aktív, tanuló, nyugdíjas, munkanélküli

Saját kategóriák is létrehozhatók.

Vallás

Egyéb adatok

Iskolai végzettség

Foglalkozás

Beosztás

Adóazonosító szám

Adóazonosító jel

Személyi igazolvány száma

Bankszámlaszám

Halálozási adatok

Halálozási dátum

Sírhely

Halál oka

Egyháztagok csoportosítása

Levelezési listák

Státusz

Képviselő testületi tag, elsőpéntekes beteg, elhunyt, elköltözött

Egyházközségi csoportok

Járulék kategóriák

Foglalkozás

Saját kategóriák létrehozása

Tetszőleges levelezési listák, státuszok

Minden saját kategória szerint lehet keresni.

Lazán kapcsolódó személyek nyilvántartása

nem katolikus családtagok, gyerekek, máshová költözöttek, stb.

X.3.2. Fénykép csatolás egyháztaghoz

X.3.3. Egyháztag adatbeviteli mód meghatározása

egyszerűsített vagy minden adatot tartalmazó ablak

adatbeviteli mezők beállítása

eltüntetés - megjelenítés

sorrend

X.3.4. Egyháztagok megjelenítése

megjelenítés képernyőn

Egyháztagok táblázat

Egyháztagok sorba rendezése

bármelyik adatuk szerint

Név

Cím

Születési dátum

Oszlopok elrejtése, felfedése

Oszlopsorrend beállítása

Egyháztag adatlap

megjelenítés képernyőn

Személyes adatok

Családi kapcsolatok

Események, anyakönyvi adatok

Befizetések

X.3.5. Egyháztag keresése

Az egyháztag minden adata szerint lehet keresni. Ebben a fejezetben a leggyakrabban használt lehetőségeket soroljuk fel.

Név és része szerint

keresztnév, tetszőleges szövegrészlet szerint, pl. „Zoltán” szerepel a névben

Születési dátum hónapja szerint

pl. márciusban születettek

Születési dátum tól-ig

pl. bérmálási előkészítőre hívandók

Évfordulóra keresés

születés, halálozás, házasság, bérmálás

Státusz szerint

Csoport tagság szerint

Befizetés szerint

Befizetés jogcíme, összege és dátuma szerint. Pl.: akik tavaly fizettek egyházfenntartói járulékot.

X.3.6. Egyháztag nyomtatások, listák

Adatlap nyomtatás

Cím és telefonszám lista

Család lista

Családi befizetési lista

Részletes egyháztag lista

Boríték nyomtatás

Kis boríték

Kis boríték címzés keresztelő plébániának

A5 boríték

A4 boríték

Adományos boríték

Bal oldalon szöveg jelenik meg, amely szerkeszthető

Családi boríték

Boríték margó állítás

Ajánlott levél feladóvevény nyomtatás

Keresztszülői, bérmaszülői, házasságtanúi igazolás

Temetési adatlap

Keresztlevél kicsi

Keresztelési engedély

Értesítés elsőáldozásról

Csekk nyomtatás

Listák nyomtatása tetszőleges csoportnak

X.3.7. Többszörösen rögzített egyháztagok összevonása

X.3.8. E-mail küldés

E-mail küldése egyháztagnak

Köre-mail küldése

X.3.9. Halálozás rögzítése

  • halálozási dátum

  • kikerül az egyháztag az aktív egyháztagok közül és a levelezési listákból

  • temetői modul esetén megadható a sírhelye

X.3.10. Adatátadás már programok felé

Név és cím másolása vágólapra

Egyháztag adatok exportálása táblázatkezelő programba

X.3.11. Közvetlen adatbevitel egyháztaghoz

Befizetés rögzítés

Feladat felvétele

Irat iktatás

Esemény rögzítés

Kimenő számla készítés

X.3.12. Egyéb műveletek

  • Egyháztag adatok előkészítése borítéknyomtatáshoz

  • Egyháztag adatainak szétbontása Excell táblázatba való mentéshez

X.4. Könyvelés

Az egyházközségi könyvelés fő jellemzője a szigorú számviteli szabályoknak való megfelelés mellett a nagyfokú rugalmasság, amelynek köszönhetően az egyházközségek az egyedi körülményeik szerint tudják a programot kihasználni.

A programot lehet használni „csak” könyvelésre de a pénztárbizonylatokat is ki lehet állítani vele.

A hagyományos egyszeres könyvelésen kívül kettős könyvelést is el lehet végezni. Ráadásul, továbbra is az egyházi jogcímrendet kell használni, és a pénzmozgások a főkönyvbe automatikusan bekerülnek.

A könyvelés zárt. A felhasználó maga szabhatja meg milyen időszakonként végez ellenőrzést és zárást. Az ellenőrzést sokoldalú jelentés készítő rendszer is támogatja.

A táblázatkezelőhöz szokott felhasználók átállását könnyíti meg az Egyszerűsített könyvelés, amely a táblázatkezelőhöz hasonló egyszerű kezelhetőség mellett nyújtja a zárt könyvelés, az egyháztag szintű befizetés nyilvántartást és a gombnyomásra történő választójegyzék generálást.

X.4.1. Egyszerűsített egyházközségi könyvelés

Pénztár és bank közvetlen könyvelése pénztárkönyvbe

Pénztárkönyv nyomtatás

Egyszerűsített zárószámadás nyomtatás

X.4.2. Egyszeres könyvelés

Pénztár könyvelés

Több pénztár kezelése

Járulék beszedőkkel elszámolás

Egy bevételi pénztárbizonylaton lehet a nyugta ellenében átvett egyházfenntartói járulékokat, az egyháztagokra könyvelni.

Papíron kiállított bizonylat könyvelése

Pénztárbizonylat adatai
Bizonylat kelte

Házipénztár

Befizető / felvevő

Bizonylat tételei

Összeg

Jogcím

Befizető / felvevő

amennyiben eltér a bizonylat fejében megadottól

Megjegyzés

Könyvelési megjegyzés

az adatbevitel lezárta után is módosítható

Kapcsolódó ügy

Kapcsolódó esemény

Bizonylat rögzítés

Könyvelés módosítás

Könyvelés lezárás

Könyvelés bizonylat kiállítással együtt

Bankszámla kivonat könyvelése

Bizonylat rögzítés

Bankszámlakivonat ellenőrzése

Könyvelés módosítás

Könyvelés lezárás

Belső pénzmozgások könyvelése

Lekötések és feloldások könyvelése

Készpénz felvétel és befizetés könyvelése

X.4.3. Pénztárbizonylatok kiállítása

Bevételi pénztárbizonylat

Kiadási pénztárbizonylat

Pénztárbizonylat módosítása nyomtatás előtt

Pénztárbizonylat nyomtatás

Pénztárbizonylat próba nyomtatás

Pénztárbizonylat másolat nyomtatás

X.4.4. Pénzügyi jelentések

Pénztárkönyv

Költségvetés

Zárószámadás

Egyszerűsített zárószámadás

Időszaki zárószámadás

Rész zárószámadás

Zárószámadás rész egyházközségre

Pénzkészlet jelentés

Időszaki pénztárjelentés

X.4.5. Költségvetés készítés

X.4.6. Számlázás

X.4.7. Kettős könyvelés

X.4.8. Könyvelési beállítások

Könyvelési év

Könyvelési jogcímek

Jogcím átnevezése

Jogcím alábontása

Könyvelhetőség változtatása

Házipénztárak

Bankszámlaszámok

X.5. Iktatókönyv

Különleges funkciók:

  • Fájl csatolási lehetőség és fájl kezelés

  • Iktatószám generálás többféle módon, alszámos iktatás

  • Válasz iktatás generálás

  • E-mail küldés az érintetteknek

  • Tetszőleges iktatási adat szerinti keresés

X.5.1. Alap iktatókönyvi funkciók

Iktatókönyvi alapadatok

Irat tárgya

Kelt

Irat iránya

Címzett

Feladó

Iktatószám

A program automatikusan generálja

Iktatás

Boríték nyomtatás címzettnek

Keresés az iktatókönyvben

Iktatókönyv nyomtatás

X.5.2. Iktatókönyvi adatok

Küldő iktatószáma

Bejövő irat esetén

Irat tartalma

Prioritás

Iktatás kelte

Irat készítője

Előzmény irat

Irat tárolási helye

Feladatok

Ügyintéző

Adatott rögzítő felhasználó

Iktatószám automatikus generálás

Alszámos iktatás

Iktatókönyv szerinti iktatószám

Kapcsolódó ügy szerinti iktatószám

Iratok csoportosítása

Iktatókönyv

Irány

Prioritás

Irat állapota

Irány

bejövő, kimenő, belső

Ügyek

Események

X.5.3. Elektronikus dokumentum (fájl) kezelés

Fájl csatolás

Fájl gyors nézet

Fájl küldése e-mailben a címzettnek

Fájl megnyitása szerkesztésre

Fájlt tartalmazó mappa megnyitása

Fájl csatolás megszüntetése

X.5.4. Irat generálás

Válasz irat iktatás generálás

Következmény irat generálás

Napi postakönyv

Nem postázott iratok

X.5.5. E-mail küldés érintetteknek

E-mail küldés feladónak

E-mail küldés címzettnek

X.5.6. Feladat kiadás irathoz

X.5.7. Keresés az iktatókönyvben

Bármely iktatókönyvi adat szerint lehet keresni.

Időszak szerint

Csoportosító adatok szerint

Feladó, címzett, ügyintéző szerint

Irat állapota, sürgősség szerint

Egyéb adatok szerint

X.5.8. Adatok exportálása táblázatkezelő programba

X.6. Filiák kezelése

X.6.1. Filiák adatainak felvétele

X.6.2. Egyháztag besorolás

X.6.3. Könyvelés megosztása filiák és anya egyházközség között

X.6.4. Leltár filiánként

X.7. Anyakönyvek, egyházközségi alkalmak

X.7.1. Anyakönyvek

Keresztelések

Keresztelt adatai

Keresztelt neve

Kerestszülők

Keresztelés ideje

Keresztelő adatai

Helység

Plébánia

Lelkipásztor

Keresztelés státuszas

Résztvevők száma és neve

Nyomtatások

Keresztelések listája

Adatlap résztvevőkkel

Keresztlevél kicsi

Keresztelési engedély

Esküvők

Házasulandók adatai

Menyasszony neve

Vőlegény neve

Tanú neve

Polgári esküvő időpontja

Esküvő adatai

Helye

Ideje

Lelkipásztor

Stóla besorolás

Nyomtatások

Házasságtanúi igazolás

Adatlap résztvevőkkel

Elsőáldozás

Elsőáldozási adatok

Helye

Plébánia

Ideje

Lelkipásztor

Elsőáldozók száma, neve

Nyomtatások

Értesítés elsőáldozásról

Adatlap résztvevőkkel

Bérmálás

Bérmálkozó adatai

Neve

Bérmaneve

Kötelező oktatás ideje

Bérmálás adatai

Hely, plébánia

Ideje

Bérmáló pap

Lelkipásztor

Nyomtatások

Bérmacédula

Kisboríték keresztelő plébániának

Bérmaszülő igazolás

Temetés

Elhunythoz kapcsolódó adatok

Neve

Halál ideje

Kapcsolattartó neve

Gyászoló neve

Temettető neve

Temetéshez kapcsolódó adatok

Temetés ideje

Helye

Lelkipásztor

Stólabesorolás

Nyomtatás

Temetési adatlap

X.7.2. Egyházközségi alkalmak

Keresztelések

Keresztelési adatok

Név

Hely

Idő

Résztvevők száma, neve

Nyomtatások

Keresztelések listája

Adatlap résztvevőkkel

Szűrések

Esemény idejére

Esküvők

Esküvői adatok

Név

Hely

Idő

Résztvevők száma, neve

Nyomtatások

Adatlap résztvevőkkel

Esküvők listája

Szűrések

Esemény idejére

Elsőáldozások

Elsőáldozási adatok

Nevek

Idő

Hely

Plébánia

Résztvevők száma, neve

Nyomtatások

Elsőálozók listája

Adatlap résztvevőkkel

Bérmálások

Bérmálási adatok

Név, bérmanév

Hely

Plébánia

Idő

Pap

Kötelező oktatás ideje

Résztvevők száma, neve

Nyomtatások

Bérmálások listája

Adatlap résztvevőkkel

Kötegelt bérmacédula nyomtatás

Temetések

Temetési adatok

Nevek

Idő

Hely

Pap

Résztvevők száma, neve

Nyomtatások

Temetések listája

Adatlap résztvevőkkel

Szűrés

temetés idejére

Szentmise

Egyházközségi adatok

Hely

Plébánia

Lelkipásztor

Szentmise adatai

Ideje

Alkalom

Olvasmány, szentlecke, evangélium és a felolvasók neve

Prédikáció

Résztvevők, gyónók, áldozók száma

Énekek, hirdetések

Stólabesorolás

Nyomtatások

Szentmisék listája

Adatlap résztvevőkkel

Szűrés

Esemény idejére

Beteglátogatások

Egyéb alkalmak

Szabadon definiálható esemény típus

tábor

X.8. Határidő napló

X.8.1. Elvégzésre váró feladatok

Feladat leírása

Határideje

Befejezési dátum

Megbízott

Prioritás

Feladat állapota

Típusa

Várható munkaidő

Kapcsolódó irat

Neve

Tárolási helye

Iktatószám

Iktatás kelte

Tartalma

Címzett

Feladó

Előfeltétel feladat

Felvevő

Hely

Kapcsolódó esemény

Kapcsolódó ügy

X.8.2. Aktuális ügyek

Esemény típus

Kezdet

Vége

Helye

Státusza

Lelkipásztor

X.9. Leltár

X.9.1. Eszközök

Helyek

Hely típusa

Címe

Tárgyi eszközök

Név

Leltári szám

Beszerzési dátum

Induló érték

Nyilvántartási érték

Nyilvántartási érték időpontja

Helye

Eszköz típus

Mennyiség

Használatba vétel időpontja

Használatba kikerülés időpontja

Értékcsökkentés elszámolásra kerül

Beruházás állapota

Tárgyi eszköz típus

Gyári szám

Gyártó

Tulajdonos

Méret

Minőség

Immateriális javak

Leltári szám

Kezdete

Vége

Időtartam típusa

Kapcsolódó irat

Immateriális jószág kategória

Ingatlanok

Név

Cím

Helyrajzi szám

Ingatlan területe

Ingatlan helye

Felépítményi területe

Építés ideje

Műemléki védettség

Ingatlan értéke

Nyilvántartási érték időpontja

Ingatlan állaga

Terhelés

Tulajdonos

Intézmény képviselője

Egyházi tulajdonos tulajdoni aránya az ingatlanban

Más résztulajdonos

Tulajdonszerzés ideje

Tulajdonszerzés jogcíme

Tulajdonos használja-e az ingatlant

Ha nem, milyen jogcímen használják az ingatlant

GPS koordináták

Ingatlan minősítése

Kapcsolódó irat

Nyomtatás

Ingatlanok listája

Tárgyi eszközök értékcsökkenéssel

Név

Leltári szám

Beszerzési dátum

Induló érték

Nyilvántartási érték

Nyilvántartási érték időpontja

Helye

Eszköz típus

Mennyiség

Használatba vétel időpontja

Használatba kikerülés időpontja

Értékcsökkentés elszámolásra kerül

Beruházás állapota

Tárgyi eszköz típus

Gyári szám

Gyártó

Tulajdonos

Méret

Minőség

X.9.2. Kölcsönök

Bizonylati összeg

Fennálló tartozás

Fizetési határidő

Kölcsön iránya

Forint összeg

Kiegyenlítés dátuma

Kivel szemben áll fen

Kapcsolódó eszköz

Kölcsönjogcím

Teljesítettségi státusz

X.9.3. Telefon előfizetések

Tulajdonos

Felelős

Kapcsolási szám

Hűségidő vége

Előfizetés státusza

X.10. Általános névjegyzék és partner kezelés

X.10.1. Egyházközségi csoportok

X.10.2. Hittancsoportok

X.10.3. Egyházközségek

X.10.4. Lelkipásztorok

X.10.5. Bankok

X.10.6. Cégek

X.11. Útnyilvántartás

X.11.1. Utak

Gépjármű használat típus

Út időpontja

Gépkocsi

Rövid leírás

Útvonal

Kiindulási cím

Célpartner

Érkezési cím

Vezető

Szállított személyek száma

Távolság

Fogyasztás

Üzemanyag költség

SZGK. egyéb költség

Induló km állás

Záró km állás

Egyházközség

X.11.2. Távolságok

X.11.3. Útnyilvántartás nyomtatása

X.11.4. Alapadatok

Gépkocsi, üzemanyag, üzemanyag árak, normaköltség

X.12. Partner nyilvántartás

X.12.1. Partner műveletek

Egyházi nyilvántartásba felvett személy

Egyházi személy

Sima (egyházi nyilvántartásban nem szereplő) név

Egyházközség

Munkatársak

Minden egyéb partner ( a partner mezőben még specializálható)

X.13. Temető adminisztráció

X.13.1. Sírhelyek

A temető nyilvántartás központi eleme a sírhely. A sírhelyek szokásos adatai mellett (azonosítási adatok, elhelyezkedés, állapot, stb.) több elhunyt és rendelkező adható meg. A sírhelyekhez számos nyomtatás tartozik: listák, adatlapok és boríték a rendelkezők. Ezek kombinálhatók a minden adatra kiterjedő szűrési lehetőségekkel.

Sírhelyek adatai

Több elhunyt

Szűrési és keresési lehetőségek

Megváltás lejárat szerint

Megváltási állapot szerint

Parcella szerint

Rendelkező szerint

Elhunyt szerint

Sírhelyek műveletei

Új sírhely felvétel

Sírhely adatainak módosítása

Sírhely státusz állítás

Gyors adatbeviteli mód megváltott vagy megváltatlan státuszba állításra.

Boríték nyomtatás rendelkezőnek

Kötegelt boríték nyomtatás rendelkezőnek

Adatlap nyomtatás

Ablakos borítékba illeszkedő címzéssel.

Kötegelt adatlap nyomtatás

Ablakos borítékba illeszkedő címzéssel.

Sírhelyek listája

Sírhely megváltási rögzítése

Szerződés nyomtatás

Kötegelt törzslap nyomtatás

X.13.2. Elhunytak

Elhunytak adatai

Szűrési és keresési lehetőségek

Szokásos partner adatok szerint

Halálozási adatok szerint

Sírhely szerint

Elhunytak műveletei

Új elhunyt felvétele

Elhunyt adatok módosítása

Sírhely adatlap megjelenítés

Boríték címzés a rendelkezőnek

Minden partner művelet

Részletek

X.13.3. Sírhely megváltások

X.13.4. Digitális térkép kezelés

Térkép és sírhely adatbázis együttműködése

Térkép elem hozzárendelése sírhely adathoz

Sírhely adat kiválasztása térkép alapján

Sírhely megmutatása a térképen

Sírhely színezése megváltottság szerint

Térkép megjelenítés

Nagyítás, kicsinyítés

Mozgás

Többszörös kijelölés

Megjelenítési állapot mentése

Középpont és nagyítás

Térkép nézet beállítása mentett állapotra

Rétegek megjelenítése-elrejtése

X.13.5. Temető nyomtatványok

X.13.6. Temető beállítások

Temetők

Parcellák

Megváltási díjak

Parcellánként, sírhely méretenként

Sírhely színek

X.14. Általános funkciók

X.14.1. Infrastruktúra

Egy gépes működés

Több gépes kapcsolat nélküli működés

Váltott adatbevitellel, lekérdezés mindenhol

Hálózatos működés

Internetes felület

X.14.2. Adat biztonság

Adat mentés

Adat visszaállítás

X.14.3. Adat hordozás

X.14.4. Program frissítés

Program verzió frissítés

Ad-hoc frissítés

X.14.5. Program áttelepítés

X.15. Folyamatban lévő fejlesztések

X.15.1. Telefon flotta

X.15.2. Hirdetési könyv

X.15.3. WEB portál

X.15.4. Bérszámfejtés